תושבים
גני ילדים

מנהלת המחלקה: טל בן ארי
כתובת: נחל האלה 4

טלפון: 08-6596203
פקס: 08-6586034
מייל: talb@mzp.org.il

ביישוב מצפה רמון ישנם 13 גני ילדים הנותנים מענה לילדים בגילאים שונים, ממגוון קהילות תוך מתן אפשרות בחירה לרישום ילדים בגנים השונים, על פי התפיסה הערכית המנחה את ההורים. מתוך 13 הגנים, 7 גני טרום חובה ו-4 גני חובה פרוסים ברחבי היישוב ומאפשרים ניידות ואפשרויות בחירה לרישום. הגנים הינם ורסטיליים וכוללים 5 גנים “ירוקים”, גן חינוך מיוחד, גן רב גילי המחנך בשיטת “חינוך יער”, גנים תורניים ועוד.

גן  “קשת” המכונה גם “גן יער”, הינו גן פורץ  דרך ברמה היישובית והארצית כאחד. בפעם הראשונה בתולדות היישוב שגן  ניסויי עם רעיון ייחודי בעל מהות חינוכית חדשנית, אושר כגן עם מודל להפצה והטמעה במערכת החינוך. בדומה לגנים אחרים, בגן יער מתקיים סדר יום ברור, מועברים תכנים חינוכיים והגן משמש בסיס לתהליך הגדילה והתפתחות הילדים. ייחודיותו של גן יער היא הלמידה המתקיימת במרחב, אשר מביאה עימה אספקטים נוספים בהתפתחות ובלמידת הילדים. כ-4 ימים בשבוע שוהים הילדים ביער, חוקרים ולומדים  את הסביבה בעצמם. התפיסה החינוכית המנחה היא שמפגש הילד עם הטבע, הינו תנאי הכרחי להתפתחות שלמה ובריאה ברמה הפיזית והנפשית.

תכניות בגנים

1. תכנית מעג”ן – מערך תומך גן-מעון, מופעל באמצעות המרכז לגיל הרך. מדובר בתכנית התערבות מערכתית רב-תחומית בתחומי ההתפתחות השונים, עבור ילדים המתקשים בתפקודם במסגרות החינוך בגיל הרך. מטרת התכנית הינה לאתר ילדים מעוכבי התפתחות ולתמוך בטיפול בהם, תוך מעקב אחר התקדמותם. צוות מעג”ן הוא צוות רב-מקצועי הכולל אנשי מקצוע בתחומים התפתחותיים כגון: מרפא בעיסוק, קלינאי תקשורת, יועץ ופסיכולוג התפתחותי. הצוות מגיע לגנים, עורך תצפיות, מייעץ, מקנה מידע ותומך בצוות החינוכי בגן ובהורים, במטרה לספק סביבה בטוחה ומותאמת לילד, כך שניתן יהיה לצמצם ואף למנוע עיכובים התפתחותיים. במידת הצורך, הילד מופנה לטיפול ייעודי במרכז לגיל הרך. זיהוי מוקדם בגיל הרך מאפשר להתאים את הטיפול בילד באופן שימנע ממנו חוויית כישלון ויהלום את צרכיו. כמו כן, התערבות נכונה יכולה למנוע הצטברות והחמרה של קשיים קיימים, הופעה של קשיים רגשיים והתנהגותיים נלווים ומאפשרת מימוש יכולות באופן שיאפשר את מימוש פוטנציאל הצמיחה של הילד.

2. גנים ירוקים – השנה הוסמך הגן החמישי במצפה רמון לגן “ירוק”, ולמעשה מצטרף ליתר הגנים הדוגלים בחינוך לאוריינות סביבתית. ערכים סביבתיים כגון כבוד לזולת, לטבע ולסביבה מוטמעים היטב בערכי הגן. במרכז התכנית החינוכית של הגן עומדת מודעות אקולוגית ועשייה לאיכות הסביבה והקהילה, בדגש על קשרי אדם, סביבה ומדבר. בגנים הירוקים הפסולת לא נזרקת לפח ללא מחשבה, המים לא זורמים ללא בקרה והגינה לא מצמיחה עצמה. הילדים לומדים על החומרים בהם אנו משתמשים ביום יום, תוך התבוננות ומישוש, ושותפים להקמה ותחזוקה של גינות ירק. בכך הלימוד וההטמעה נעשים בצורה חווייתית, מעשירה ומהנה.

3. כישורי שפה בגיל הרך – השפה היא אחת מאבני היסוד של החיים בחברה אנושית. השליטה בקריאה ובכתיבה חיונית להשתלבות תקינה. הדרך המיטבית להבטיח את הצלחתם העתידית של ילדי הגנים במצפה רמון כקוראים, היא טיפוח של סביבה לשונית עשירה, מאתגרת ואוריינית כבר בחמשת השנים הראשונות לחייהם. התכנית השנתית לגני הילדים, בהם גן רוחמה, הקולט לתוכו ילדים מהקהילה “העברית”, הינה “ניצני אוריינות לגיל הרך”. האוריינות כוללת מודעות פונולוגית, הכרת אותיות האלף-בית, מושגי דפוס, כישורים לשוניים, כישורי שיח ועוד. מיומנויות אלו ניתנות בדרך יצירתית של משחקי שפה לגיל הרך.

4. ריתמוזיקה – תכנית מוזיקאלית בגני הילדים הכוללת הכרת מגוון סגנונות מוזיקה, התנסות בכלים מוזיקליים וזיהוי מקצבים. הלימוד נעשה באופן פעיל וחוויתי ומשלב בתוכו תנועה, האזנה ליצירות מולחנות ופיתוח מיומנויות מוטוריות.

תכניות נוספות בתחום: תנועה לגיל הרך, תכנית מעברים ומוכנות לכיתה א’, תכנית לעמק יהדות, הצגות ופעילויות תרבות.

בקשת ערעור על רישום לגנים

    פרטי הילד

    (*) שדה חובה

    בודק...