מבקרים
רובע דרכי הבשמים

לפגוש את הטבע במלוא הדרו בין נופי מדבר ומכתשים ברובע דרכי הבשמים – נווה מדבר מצפאי

הסתיו הוא העונה היפה ביותר של המדבר. מזג אוויר צונן ונעים, מסלולי טיול עוצמתיים ומרגשים, ערוצי נחלים, אדמה בשלל גוונים וצבעים, קפלי קרקע מסעירים, ציורי סלע קדומים – כל אלה מחכים לכם בארץ המכתשים, אזור קסום ויפהפה שעוטף ברכות את מצפה רמון ומציע אין סוף אפשרויות של בילוי. זה הזמן לקחת את הילדים ולצאת איתם אל המדבר, לפגוש את הטבע במלוא הדרו – ברכב או ברגל, באופניים או על סגווי – ואפילו על גמל.

מצפה רמון, עיירה דרומית מוקפת נופי מדבר ומכתשים, אשר מונחת בדממה על כביש 40, טומנת בחובה הפתעות ששווה במיוחד למענן להגיע אליה. מקומות לינה מיוחדים, מפגשים עם אנשים מרתקים, מסעדות ובתי קפה באווירה מיוחדת ופעילויות טבע שמתאימות לכל גיל.

 

ההפתעה הראשונה שפוגשת את המטייל היא רובע דרכי הבשמים, מתחם של האנגרים בכניסה למצפה רמון, שמאזור תעשיה אפור הפך למתחם תיירותי שוקק חיים ופעילות. כל דלת שתפתחו שם תותיר אתכם פעורי פה.

בהאנגר אחד תגלו את innsense מלון בוטיק מעוצב ומפנק עם חדרי אירוח רחבי ידיים ומזמינים ומסעדת שף מצויינת. בסמוך אליו נמצא ibex – מלון מטיילים מגניב ובליבו מתחם אירוח תוסס, ולידו תמצאו את “האופק המנחה”, חלל גדול ובתוכו חדרי אירוח כיפיים, מטבח משותף, שולחן אירוח מזמין שעליו מועמסת ארוחת בוקר נפלאה ומאחורי דלת מסתתרת בריכה קרירה ומרעננת. כל אחד מאלה יספק לכם ולילדיכם חוויית לינה בלתי נשכחת.

המשך שיטוט ברובע יוביל אותנו להדסער, מתחם ססגוני שמציע ארוחות נהדרות שמבוססות על תוצרת החקלאים המקומיים, חנות אורגנית של פירות, ירקות, מעדנים ומוצרי קוסמטיקה וגם תכשיטים של אמני המקום, חצר אירוח כיפית ואווירה תוססת כל השבוע עד שעות הלילה המאוחרות.

בין השיטוטים תמצאו חנויות ראווה של גלריות שופעות יצירתיות, מלאות בעבודות קטנות ומיוחדות פרי יצירתם של אמנים מוכשרים, אל תפספסו. הריחות הנפלאים של הלחמים והעוגות ימשכו אתכם למאפיית הבוטיק הזעירה “לשה”, ששמעם וניחוחם של מוצריה יצא למרחוק ולא תוכלו להפסיק לצבוט ביס אחרי ביס, ובאתנו סנטר יזמינו אתכם למסע בעקבות ההיסטוריה המרתקת של יהודי קווקז עם פריטים אותנטיים וסיפורים מרגשים.

ועדיין לא סיפרנו לכם על החנות הגדושה מאות פריטי יד שניה שמשמשת מקום מפגש שכונתי, על מועדון הג’אז שמציע הופעות אל תוך הלילה בימי חמישי ועל פאב “הברך”, שהמוסיקה שנשפכת ממנו תמשוך אתכם לרקוד, לחגוג ולשתות בירות ואלכוהול מצויינים ונשנושים מפתיעים.

כל השפע הזה הוא רק ההקדמה לאין ספור פעילויות שמוצעות לכם במצפה רמון ובסביבתה. ומעל כולם – קחו את הילדים וצאו אל המדבר, למפגש אמיתי עם הטבע במלוא עוצמתו. לאן שלא תסתכלו תפגשו הפתעה – צמחי מדבר מיוחדים, בעל חיים שחומק לתוך ערוץ נחל, מצוקים אדירים ומסלולי טיול מסודרים ומשולטים באורכים שונים וברמות קושי שונות. ב-5 תחנות המידע שיפעלו בחול המועד פסח תוכלו לקבל מפות שבילים מסודרות בהן יסומנו מסלולי טיול מומלצים.

ולא חייבים לצעוד ברגל. אפשר לשכור אופניים בחברת גיאופן ולצאת לטיול אופניים על שפת המכתש או לצאת לטיול סגווי מודרך. עמדות סנפלינג ימתינו למטיילים בתיאום מראש ויעניקו חוויה עוצרת נשימה של גלישה במורד המצוק. ואיך אפשר בלי ספינת המדבר? טיולי גמלים מודרכים יצאו בזריחה ובשקיעה וגם ג’יפים וטרקטורונים יפליגו אל האופק עמוסים במטיילים.

אם אתם מחפשים משהו רגוע יותר – לכו לתפוס רגע ריחני ונעים במפעל פארן שבו אוספים את כל הטוב שבטבע לקרמים וסבונים אורגניים. הלאמות בחוות האלפקות אוהבות לאכול מכף ידם של המבקרים, ובחוות הסמוכות אפשר לצפות בחליבת העיזים או להצטרף לטעימות ונשנושים של גבינות משובחות.

בחוות כרמי הר הנגב יערכו סיורים בבית הבד, ובמתחם ‘חץ וקשת’ מכינים סדנאות חול צבעוני וגולף קשתות. שדות הקקטוס של צברי אורלי פורחים בכתום, אדום וצהוב, ובחממות של קדש ברנע גדלים תותים ורודים שמחכים לקטיף. כשהערב יורד הנגב נהיה קריר, כדאי פשוט לצאת החוצה, לשכב על הגב מתחת לכוכבים ולקבל הדרכה על הדובה הגדולה, הכוכבים הקטנים ועל שאר גרמי שמיים.

זוהי רק טעימה קטנה על קצה המזלג של חלק קטן מעשרות חוויות שמחכות לכם במדבר.
אם אתם כבר באזור, גשו לאחת מתחנות המידע והצטיידו במפות ובהמלצות ספציפיות. פרטים נוספים על אירועים ופעילויות במצפה רמון והסביבה אפשר למצוא ב:
רשות הטבע והגנים – תחנת מידע מרכז המבקרים מצפה רמון/ תחנת מידע מצוק הצינים
תיירות הר הנגב – תחנת מידע בחורשת קק”ל מצפה רמון/ תחנת מידע במועצה מקומית רמת הנגב.

פרטים מלאים על כל הפעילויות אפשר למצוא באתר תיירות הר הנגב או בטלפון 08-8681635

בודק...