מרחב השראה
כלבים מתפראים בסביבת מצפה רמון
תושבות ותושבים יקרים,
ברצוננו לפרסם הבהרה על שיתוף הפעולה עם משרד החקלאות לפעילות מניעה וטיפול בכלבים מתפראים ומשוטטים בחלקו הצפוני של היישוב.
ראשית, נבהיר כי אין שגיאה בכתיב והכוונה היא לכלבים מתפראים מלשון פרא.
הטיפול בכלבים אלו מתקיים על פי נוהל עבודה של יחידת הפיצוח של משרד החקלאות, הגורם המקצועי שאחראי על הטיפול בכלבים מתפראים בארץ.
כיום בסביבת מצפה רמון ישנם כלבים מתפראים שמתנהגים כחיות טרף לכל דבר ומסכנים אזרחים, מטיילים, וחיות בר, ביניהן יעלים.
חלק מתפקידה של המועצה הוא לשמור על ביטחון האזרחים והתושבים, ולאחר קבלת תלונות ודיווחים מתושבים על כלבים שתקפו אותם באזורים אלו, פנינו לגוף המוסמך שהינו משרד החקלאות בכדי לקבל מענה. המשרד הנחה לקיים מבצעים של יחידת הפיצוח לפי הנוהל המאושר. אנחנו כמובן לא מנחים את המשרד כיצד לפעול, והם פועלים אך ורק בהתאם לחוק ובהתאם לנהלים של החוק.
חשוב לנו להדגיש – ישנה סכנה ממשית מכלבי פרא, הם צדים ופוגעים באוכלוסיות בר טבעיות, תוקפניים ותוקפים בני אדם, ומגבירים את התפוצה והמעבר של מחלות, ביניהן מחלת הכלבת שהינה קטלנית ומדבקת.
אין הכוונה לכלבים משוטטים בתוך היישוב – אלא לכלבי פרא שנמצאים בחלקו הצפוני של היישוב, באזור המדברי שמצפון לרובע דרכי הבשמים.
אנו לא ששים לפגוע בחיי בעלי חיים ולוקחים בכובד ראש כל החלטה שמתקבלת. מדובר בסוגיה מאוד מורכבת, ואנו ממליצים ומציעים לכל אדם להתעמק ולקרוא על תופעת הכלבים המתפראים בהרחבה. ישנן המון עדויות מכל רחבי הארץ על התופעה ועל הסכנות שבה.
נמשיך ונפעל כמיטב יכולתנו על מנת לשמור על בטחון תושבי ותושבות מצפה רמון ועל המטיילים שמגיעים ליישובנו, תוך שמירה מקסימלית על הטבע ועל בעלי החיים סביבנו.
בודק...