בית ספר ממלכתי לכתות א’-ו’. בית הספר לאחרונה למשכנו החדש בשדרות הר גמל 3, ומתהדר במבנים חדשים, ציוד מתקדם ומרחב למידה עשיר ונעים. בבית הספר מגוון פעילויות חינוכיות פורמליות ובלתי פורמליות, המאפשרות מתן הזדמנויות ואפשרויות למיצוי יכולתיו וכישוריו של כל תלמיד.
תכניות בולטות:
-
“אמרים”
פרוייקט לטיפול ופיתוח תמידים מצטיינים. הפרוייקט מתקיים זו השנה השניהי בבית הספר, לוקחים בו חלק 20 תלמידים מצטיינים משכבות ג’-ה’. מטרות התכנית היא להעמיד בפני התלמידים אתגרים ומשימות המאפשרים להם להביא לידי ביטוי את יכולותיהם הגבוהות ואת נטיותיהם האישיות, להכשירם לצרוך מידע חדש באופן יעיל וביקורתי ולחזק מיומנויות שתאפשרנה לתלמידים להתמיד במשימות, להיות מחויבים למטלות ולהעז להיות פורצי דרך. תלמידי אמירים בבית ספר רמון לוקחים חלק בקורסים מגוונים”: קורס אקולוגיה ואנטמולוגיה (מדע החרקים), הקמת חצר מחקרית, קורס תאטרון וקורס מנהיגות חברתית.
-
“סולמות”
תכנית תזמורתית לילדים, הוקמה על ידי התזמורת הפילהרמונית הישראלית בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב. מטרת התכנית הינה לחשוף את התלמידים לעולם תוכן מוזיקלי ולהצמיח יכולות כמו דחיית סיפוקים, הרמוניה, הנאה ותוצאות חיוביות למאמץ.
השנה בפרויקט משתתפים כיתות ה’ ו’ כאשר לאורך השנה התלמידים משתתפים באירועים שונים כגון: נגינה בבתי ספר בירוחם, נגינה באירועי יום העצמאות היישובי, נגינה בטקסים בית ספריים וכן במופע סיום שנה של הפעילות.
-
“שער שוויון”
פרויקט חינוכי ספורטיבי המשלב כדורגל, לימודים ופעילות ערכית חברתית. הפרויקט פועל בקרב תלמידי שכבת ה’-ו’, הלוקחים חלק בקבוצת כדורגל בית ספרית המשתתפת בטורנירים ארציים. החוויה הינה ספורטיבית, מרגשת ומעצימה. לפני שנתיים זכתה נבחרת בית הספר במקום הראשון ובשנה שעברה במקום השני והיד עוד נטויה!
-
“מועדון הטייסת”
פרויקט חינוכי ייחודי הפועל מעל מעשרים בתי ספר בארץ. מטרת התכנית הינה פיתוח מנהיגות חברתית ערכית בקרב צעירים מתוך הכוונה ליצור בסיס לאזרחות אחראית. התהליך בו מתנסים הילדים נועד להקנות להם תחושת מסוגלות ולחזק את ביטחונם העצמי. השנה תלמידי הטייסת בהנהגתו של אדי פישר, יתמקדו בפעילות למען הקהילה אשר יכלול תכנים והדרכות של אהבת חינם, הפנינג פורים הכולל הכנת משלוחי מנות, יום הזיכרון, יום העצמאות ועוד.
-
“חדר שלווה”
במסגרת התכנית הלאומית הפועלת בישוב, הוקם בבית הספר חדר שלווה המהווה מרחב נעים ורגוע, עשיר בפינות משחק, תנועה ויצירה. במרחב זו פועלות מטפלות רגשיות, יועצת חינוכית ופסיכולוגית בית הספר במתן מענה רגשי לתלמידים הזקוקים לו.