תושבים ותושבות
שאלות ותשובות

לחצו על שאלה על מנת לצפות בתשובה:

כלבים

כל כלב מחויב ברישיון מהמועצה בה הכלב שוהה רוב הזמן. התנאים לקבלת רישיון כלב הם
החדרת שבב אלקטרוני תת-עורי, ביצוע חיסון כלבת שנתי החל מגיל שלושה חודשים ותשלום
אגרת הרישיון.
במידה ומדובר בגור או בכלב שטרם סומן בשבב, יש להגיע לשירות הווטרינרי על מנת להסדיר
את סימון הכלב ורישומו במועצה.
במידה ומדובר בכלב שמסומן בשבב והועבר אלייך מבעלים קודם, יש להסדיר את העברת
הבעלות. יש למלא טופס העברת בעלות נפתח בחלון חדש ולשלוח בצירוף צילום ת.ז. של
המוסר והמאמץ לדוא”ל השירות הווטרינרי ) vetrinar@mzp.org.il (. במידה ולכלב אין חיסון
כלבת בתוקף, לאחר הסדרת הרישום יש לבצע חיסון כלבת ולשלם את אגרת הרישיון )במשרדי
השירות הווטרינרי או אצל וטרינר פרטי(.
במידה ולכלב יש חיסון כלבת בתוקף אך אין לו רישיון בר תוקף במועצה, בסיום תהליך הרישום
תקבל מסרון עם קישור לתשלום אגרת הרישיון.

יש למלא טופס העברת בעלות ולשלוח בצירוף צילום ת.ז. של המוסר
והמאמץ לדוא”ל השירות הווטרינרי ) vetrinar@mzp.org.il .)
במידה ומקבל הכלב הוא תושב המועצה, יונפק לו רישיון להחזקת כלב, או בקשה לתשלום אגרה
אם הכלב ללא רישיון בר תוקף. במידה והכלב ללא חיסון כלבת בתוקף, יש לבצע חיסון כלבת
ולשלם את אגרת הרישיון )במשרדי השירות הווטרינרי או אצל וטרינר פרטי(.
במידה ומקבל הכלב אינו תושב המועצה, עליו לשלוח את טופס העברת הבעלות לרשות אליה
שייך ולהסדיר את רישום הכלב ברשות.

כלב מעל גיל 3 חודשים מחויב בחיסון כלבת אחת לשנה. תוכל לבדוק את פרטי כלבך בקישור זה.

הכניסה היא לפי מספר ת.ז. של בעל הכלב או לפי מספר השבב. לאחר הכנסת הנתונים תשלח אליך סיסמה חד פעמית אותה יש להקליד בחלון המיועד לכך וללחוץ על “כניסה”. במסך יוצגו הנתונים של הכלב והבעלים כפי שמופיעים אצלנו, כולל תאריך החיסון האחרון.

יש לשלוח את אישור הסירוס/עיקור החתום ע”י רופא וטרינר לדוא”ל השירות הווטרינרי
vetrinar@mzp.org.il בסיום התהליך, תקבל מסרון עם קישור לאגרה מופחתת .

יש למלא טופס בקשה לדחיית חיסון כלבת מסיבה בריאותית ולהעביר לדוא”ל
השירות הווטרינרי ( vetrinar@mzp.org.il ) בצירוף מסמכים רפואיים, חוות דעת והמלצת
הרופא הווטרינר המטפל. וטרינר המועצה יבחן את הבקשה ויעדכן את בעל הכלב.
שים לב! יש להגיש את הבקשה לדחיית החיסון לפחות 30 יום לפני המועד בו פג תוקפו של
החיסון האחרון.

יש למלא טופס בקשה לקבלת פטור מאגרה מוגדלת ולהעביר לדוא”ל השירות
הווטרינרי ( vetrinar@mzp.org.il ) בצירוף המסמכים הנדרשים כפי שמצוין בטופס.
שים לב! יש להגיש את הבקשה לדחיית החיסון לפחות 30 יום לפני המועד בו פג תוקפו של
החיסון האחרון.

יש להודיע על כך לשירות הווטרינרי בדוא”ל vetrinar@mzp.org.il לחילופין לפתוח פנייה
במוקד המועצה בטלפון 106 . לפנייה יש לצרף מס’ טלפון, מס’ ת.ז. של בעל הכלב, שם הכלב
ומס’ שבב של הכלב (במידה ויש ברשותך)

יש לפנות לווטרינר שביצע את החיסון ולבקש שיעדכן במערכת הדוקטורט את ביצוע החיסון
במועד שבו התקיים. לחילופין, ניתן להעביר אלינו בדוא”ל vetrinar@mzp.org.il אישור על
ביצוע חיסון כלבת, ובו תאריך החיסון, שם הווטרינר המחסן, מס’ רישיון של הווטרינר וחתימה

ניתן לשלם במחלקת גבייה
https://mitzpe-ramon.muni.il/department/%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%AA-%D7%92%D7%91%D7%99%D7%94/

עפ”י תקנות להסדרת הפיקוח על כלבים (יבוא והחזקה של כלבים מסוכנים), 2004 , כלב נחשב
למסוכן כאשר הוא שייך לגזע מסוכן וכן כלב שהוא הכלאה של גזע מסוכן (כלב “מעורב” עם גזע
מסוכן) .
על בעליו של כלב מגזע מסוכן לעמוד בדרישות בחוק שלא חלות על כלב “רגיל”, או שהינן
מחמירות יותר כאשר מדובר בכלב מגזע מסוכן. לשם דוגמה, בעליו של כלב מגזע מסוכן מחויב
לבצע סירוס/עיקור בגיל חצי שנה .
פרטים נוספים ניתן לקרוא בדף החזקה בכלב מגזע מסוכן

את הכלבים הרלוונטיים לאימוץ מכלביית המועצה אנו מעלים לפרסום בפייסבוק
https://www.facebook.com/SPCA.BR

במידה וננשכת או נשרטת ע”י כלב או חתול, עלייך לנקוט בצעדים הבאים-

  • לשטוף את איזור הנשיכה/שריטה עם מים וסבון במשך מס’ דקות ובאופן יסודי
  • ניתן בנוסף לחטא עם חומר חיטוי מתאים
  • לפנות לקופת חולים או למיון בהתאם לחומרת הנשיכה
  • לברר את הפרטים המלאים אודות בעל החיים (סוג, גודל, שם וכו’)
  • לברר את הפרטים המלאים אודות בעל הכלב/חתול (שם, כתובת, מס’ טלפון וכו’) במידה ויש לו בעלים
  • לפנות למשרד הבריאות בבית שמש או ירושלים ולדווח על האירוע
  • לפתוח פניה במוקד המועצה (106) המכילה את פרטי האירוע המלאים

במידה ובעל חיים אשר נמצא בבעלותך נשך או שרט אדם, עלייך לנקוט בצעדים הבאים (כמוגדר בחוק)-

  • להודיע על כך לווטרינר המועצה בתוך 24 שעות
  • להגיע עם בעל החיים לשירות הווטרינרי של המועצה בתוך 24 שעות

ראשית יש להגיע עם הכלב למשרדי השירות הווטרינרי בתוך 24 שעות ממקרה
הנשיכה/השריטה, שם הכלב יעבור הערכה ע”י וטרינר המועצה. בנוסף, תקבל הסבר מלא לגבי
תצפית כלבת ביתית והתנאים המח ויבים בחוק בכדי לאפשר אותה .

פרטים נוספים ניתן למצוא בדף תצפית כלבת ביתית

יש לפתוח פנייה במוקד המועצה ( 106 ) בנושא מפגע רעש מבעלי חיים לאגף שפ”ע, שיאבחן
את הפנייה ובמקרה הצורך יערב את השירות הווטרינרי בבקשה לסיוע

יש לפתוח פנייה במוקד המועצה ( 106 ) ולתת כמה שיותר פרטים- האם מדובר בכלב ביתי, מי
הבעלים, כתובת הבית, מס’ טלפון של הבעלים, שם הכלב, גודל, צבע, היכן נראה משוטט, באילו
שעות וכו ‘. יישלחו פקחים לשטח ויתבצע סיור במטרה למצוא את הכלב ו/או את בעליו . ככל שיהיו בידינו יותר פרטים, כך משתפרת היכולת לטפל בפניה במהירות וביעילות

המועצה אינה מבצעת עיקורים וסירוסים. ניתן לעיין במסמך שחובר ע”י הרב דוד אייגנר על פי הנחיית הרב יהודה עמיחי ממכון התורה והארץ ובתמיכת הרב יהונתן בלס.

מזל טוב! כלב הוא תוספת נהדרת למשפחה, ויהיה לכם חבר נאמן לשנים רבות.

הטיפולים המומלצים ותדירותם-

  • חיסון כלבת- אחת לשנה (בשירות הווטרינרי של המועצה או אצל וטרינר פרטי)
  • חיסון משושה- אחת לשנה (אצל וטרינר פרטי)
  • טיפול מונע נגד תולעים- אחת לחצי שנה (אצל וטרינר פרטי)
  • טיפול מונע נגד פרעושים וקרציות- התדירות תלויה בתכשיר בו משתמשים, ניתן לרכוש במרפאות וטרינריות או בחנויות המתמחות
  • סירוס/עיקור- החל מגיל חצי שנה, לרוב (אצל וטרינר פרטי)
  • תזונה- גור עד גיל שנה יש להאכיל במזון המותאם לגורים. מעל גיל שנה ניתן להחליף למזון רגיל. כמות המזון הנדרשת מופיעה על שק המזון, בהתאם למשקל הכלב.

מומלץ להתייעץ עם וטרינר לגבי טיפולים נוספים וטיפוח (תזונה מיוחדת, צחצוח שיניים, מקלחות, תספורות, גזירת ציפורניים ועוד)

השירות הווטרינרי של המועצה מבצע סימון כלבים (וחתולים) בשבב אלקטרוני, מתן חיסוני כלבת והסדרת רישום כלבים וחתולים.

לשירותים וטרינריים נוספים, כגון חיסוני משושה, טיפול נגד תולעים, טיפול נגד פרעושים וקרציות, ניתוחים לרבות סירוס ועיקור- יש לפנות לווטרינר פרטי.

חתולים

חשוב לזכור כי חתולי רחוב יגיעו וישהו במקום בו יש להם אספקת מזון. במידה ואתם נוהגים להאכיל חתולי רחוב והימצאותם בקרבת ביתכם מטרידה אתכם- מומלץ להפסיק את מתן המזון. בנוסף, יש לבדוק אם מישהו מהשכנים נוהג להאכיל או האם יש תחנת האכלת חתולי רחוב בסמוך לביתכם. בנוסף יש לוודא כי פחי הזבל בסביבה סגורים לגמרי ואינם עולים על גדותיהם.

שים לב, אין להרחיק חתול ממקום מחייתו הטבעי והרגיל. המועצה לא מבצעת העברה של חתול/ים ממקום למקום.

חיות בר

יישובי מטה יהודה נמצאים במרחב כפרי בו חיים מגוון חיות בר כגון צבועים, שועלים, תנים,
נמיות, דורבנים, שפני סלע, חזירי בר, נחשים ועוד רבים אחרים .
באופן כללי, בכדי להקטין כניסת חיות בר ליישובים מומלץ לוודא כי מתקני האשפה ביישוב
מסודרים, מקובעים וסגורים, לא להשאיר שאריות מזון מפוזר ות ולשקול גידור של היישוב או
של מתקני האשפה והמשקים )רפתות, לולים וכו'(. יש להקפיד על פינוי פגרים מסודר.
הגוף החוקי האמון על טיפול בחיות הבר מתוקף חוק הגנה על חיית הבר ( 1955 ) הינו רשות
הטבע והגנים. לכן, כל פנייה שמגיעה לשירות הווטרינרי ועוסקת בחיית בר, מועברת לטיפול
רשות הטבע והגנים.
מומלץ להרחיב את הקריאה בדף חיות בר

חמורים וגמלים

יש לפתוח פניה במוקד המועצה ( 106 ) ולדווח על כך בצירוף כל הפרטים(מיקום, תמונה/סרטון,
פרטי איש הקשר וכו’). אנ ו נטפל בפנייה בהקדם האפשרי

שאלות נוספות

יש לפתוח פניה במוקד המועצה ( 106 ) ולדווח על כך בצירוף כל הפרטים (סוג החיה, מצבה,
מיקום, תמונה/סרטון, פרטי איש הקשר וכו’). אנו נגיע למקום בהקדם האפשרי בכדי לבחון את
בעל החיים ולהעניק לו סיוע רפואי במידת הצורך .

בכל מקרה של חשד לעבירת צער בעלי חיים, כולל חשש להזנחה, יש לשלוח מייל לדוא”ל
השירות הווטרינרי ( vetrinar@mzp.org.il ) ולדווח על כך בצירוף כל הפרטים (סוג החיה, מצבה,
מיקום, תמונה/סרטון, פרטי איש הקשר וכו’). אנו נגיע למקום בהקדם האפשרי בכדי לבחון את
המצב ולטפל בהתאם .
שים לב, מומלץ שלא לפתוח פניה אנונימית משום שזה מקשה עלינו לאתר את המקום, לקבל
ממך פרטים נוספים ולעדכן אותך על התקדמות הטיפול . חשוב לדעת כי בשום מקרה אנו לא
מעבירים את פרטי הפונה לאף אדם

יש לפנות לחברה שעוסקת בפינוי פגרים למתקן כלוי מסודר. ניתן להתייעץ עם מרפאות
וטרינריות פרטיות

יש לפתוח פניה במוקד המועצה ( 106 ) .

יש לשלוח את הערעור/הבקשה להישפט יחד עם פרטי הקנס דרך הלינק https://mileon-portal.co.il/Default.aspx?Rashut=920053 מומלץ לצרף לבקשה כל מסמך שיכול לתמוך
בה . אנו מעבירים את הבקשה לתובעת של המועצה שמקבל את ההחלטה לאחר שעיין בפרטי
הפנייה .

במקרים דחופים יש לפנות למוקד בטלפון – 08-6588106, לפתוח קריאה באפליקציה או לפנות לוטרינר ד"ר מארק גרשמן בכתובת המייל Vetrinar@mzp.org.il

בודק...