בתחנה לבריאות המשפחה (טיפת חלב)
ניתנים שירותי מעקב לנשים הרות ולתינוקות, הדרכה, חיסונים, רופאה התפתחותית ורופא נשים.
זמני קבלת קהל: בימים א’, ג’, בין השעות: 8:15-14:30
בימים ב’, ה’ בין השעות: 8:15-16:00
מענה טלפוני: בימים א’, ב’, ג’, ה’ בין השעות: 14:30-16:00
**אחת לשבועיים תתקיים קבלת קהל בשעות הערב בתיאום מראש : 08-6588773
במרכז לגיל הרך וביחידה להתפתחות הילד
ניתנים שירותי טיפול התפתחותיים פרא-רפואיים כגון:
- קלינאות תקשורת
- ריפוי בעיסוק
- פיזיותרפיה
- פסיכולוגיה התפתחותית
- אבחונים וטיפולים ע”י פסיכיאטר ילדים ונוער
וכן שירותים כגון:
- הדרכות הורים
- טיפולים רגשיים
- סדנאות טיפוליות
- סדנאות העשרה להורים
מרכז “סימן דרך” | המרכז להוראה מותאמת במצפה רמון
מרכז “סימן דרך” הוקם וממומן ע”י אגף שח”ק (שירות חינוכי-קהילתי), כחלק משירותי החינוך המוצעים לתושבי היישוב. הפעילות מתקיימת תחת המרכז לגיל הרך, ובשיתוף פעולה מלא עם בתי הספר היסודיים והורי התלמידים שנכנסו לתהליך למידה במרכז.
מטרת המרכז הינה קידום יכולות הלמידה של התלמיד ביחס לעצמו ורכישת כלים ללמידה.
שיטת ההוראה מותאמת אישית לכל תלמיד בהתייחס לתיאור ביה”ס וההורים וכן עפ”י מטרות הלמידה המוגדרות בתחילת תהליך הלמידה.
במרכז “סימן דרך” אנו שמים דגש על שני עקרונות;
- הנאה: תהליך למידה חוויתי עבור התלמיד, שמעורר בו רצון להתנסות ולחוות הצלחות, דבר התורם להעלאת המוטיבציה והביטחון הפנימי שלו.
- “הקשר המשולש”: במהלך תהליך הלמידה, מתקיים קשר בין מרכז “סימן דרך” עם צוות ביה”ס ועם ההורים מתוך תפיסה כי תקשורת הדוקה ומחשבה משותפת מאפשרים תמיכה איתנה לתלמיד וקידום משמעותי במטרות הלמידה.
לכל שאלה, מוזמנים ליצור קשר דרך מזכירות המרכז לגיל הרך.
ביחידה לטיפול בקשיי קשב וריכוז
(נבנית בימים אלו)
תכלול שירותים כגון הכשרות והוראה מתקנת.
מרכז יחידת העשרה
כוללת פעילות הורים- ילדים, קורסי מוכנות לכיתה א, חוגים ומפגשים שונים לאימהות ותינוקות.
השירות הפסיכולוגי החינוכי
מעניק שירותי הדרכה וייעוץ פסיכולוגים לגורמי חינוך והורים, הערכה ואבחון פסיכולוגיים לצורכי השתלבות נאותה במערכת החינוך המקומית, אבחון בשלות ומוכנות לכיתה א’, התערבות במצבי חירום ומשבר הן ברמה מערכתית והן ברמת התערבות אישית ראשונית, השתתפות בפורומים בין מקצועיים במסגרות החינוכיות, השתתפות בוועדות עפ”י חוק (וועדות השמה, שילוב, ערר, החלטה וכו’) והשתתפות פעילה בפורומים יישוביים.