תושבים ותושבות
עדכונים לאחר הערכת מצב #11

תושבות ותושבים יקרים,
🔸 עם ישראל ובתוכו מצפה רמון מתגלה בשיא גדולתו בימים קשים אלו. גילויי ערבות הדדית שאין כדוגמתה ניבטים מכל עבר. לצד הפעילות המאורגנת והממוסדת של המועצה בתחומי הקליטה, החוסן, האבטחה ועוד, אנו עדים ליוזמות פרטיות רבות ואנו מברכים על כך, אולם ישנו תחום אחד שאין ליזום בו באופן עצמאי בשום אופן והוא תחום האבטחה.
כל בקשה להתנדב בתחום האבטחה חייבת לעבור דרך נחמיה האחראי על תחום זה כמתנדב מטעם המועצה. יוזמות פרטיות עלולות להביא לסיכון חיי אדם כתוצאה מירי דו צדדי, לבלבולים ולאי הבנות בעת אירוע בטחוני. להתנדבות באבטחת היישוב (לבעלי נשק) פנו למוקד היישובי 08-6588106 או פתחו קריאה באפליקציה תחת “בטחון” ונחזור אליכם. להורדת האפליקציה היישובית – https://onelink.to/gn5tpg
🔸 אנו שמחים להודיע כי משרד החינוך אישר את בקשתנו להחרגת מצפה רמון והחל ממחר יפעלו כלל מוסדות החינוך – בתי הספר, הגנים ומעון היום.
– ביום חמישי 12/10 כל המסגרות יפעלו בין השעות 8:00-12:00 (הגנים החל מ-7:30)
– ביום שישי 13/10 יפעלו רק הגנים בין השעות 8:00-12:00
– עדכון לגבי השבוע הבא יינתן בימים הקרובים ובהתאם למצב הביטחוני.
🔸 משרד הפנים הודיע כי בעקבות המצב הביטחוני הבחירות לרשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים ויתקיימו ב-30.1.24.
🔸 נקודת הקליטה והחלוקה של תרומות וציוד עברה באופן מלא לגרופית 11, מרחב העבודה המשותף של המנסרה, בעזרת מתנדבים רבים.
🔸 בימים אלו מצפה רמון קולטת אלפי אנשים שהגיעו בעקבות המצב הביטחוני והביקוש למקומות לינה הולך וגדל. תושבים ותושבות המעוניינים לפתוח את ביתם לאלו המחפשים מקומות אירוח ולינה מוזמנים להוסיף את עצמם לרשימהhttps://bit.ly/3ROmOEk
🔸 ערך השגרה בחירום – לקיום שגרה בשעת חירום יש ערך שלא יסולא בפז. לשגרה השפעה פסיכולוגית מכרעת על הפרט והקהילה והיא המייצרת וודאות ותחושת בטחון ובמילים אחרות חוסן חברתי. אם נפרק את המושג שגרה לחיי רשות מקומית הוא יבוא לידי ביטוי בשמירה על חוק וסדר, בקיום שגרות של מוסדות הציבור, בשמירה על הניקיון במרחב הציבורי ועוד. מכיוון שמצפה רמון קלטה לחיקה מאות רבות של מפונים ומתפנים הוחלט שלא לחלק דוחות חניה בחניות כחול לבן וברובע דרכי הבשמים. האכיפה בנוגע לחניה על מדרכות או באדום לבן, לה השפעה הן במישור הבטיחותי והן במישור הסדר הציבורי, תימשך מתוך הרצון כאמור לשמור על חוסנה החברתי של מצפה רמון.
בתקווה לימים שקטים ורגועים במהרה 🙏🏼

בודק...