תושבים ותושבות
עדכונים לאחר הערכת מצב #25

תושבים ותושבות יקרים,
מספר עדכונים והודעות חשובות:
🔹 אמש ביקר במצפה רמון שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי. השר קיבל סקירה על פעולות יישובנו בחירום ועל קליטת המפונים בפרט והבטיח לסייע ככל יכולתו. תודה על הביקור.
🔹 דרושים מתנדבים לאיוש חמ”ל מצלמות במהלך שעות הלילה.
לפרטים והרשמה פנו לרותי – 052-874-2810
🔹 האסון הלאומי שפקד אותנו בשמחת תורה טלטל את כולנו, מראות הזוועה שנגלו לעיננו אינם מרפים והם מעוררים בלב רבים תחושות של חוסר בטחון ופחד. במיוחד אל מול תחושות אלו, דווקא בעת הזו, על כולנו לפעול באופן רציונלי.
בימים האחרונים התקבלו במועצה פניות של תושבים בבקשה שלא להעסיק או לקבל שירותים מאזרחים בדואים וערבים. הדבר פסול מכמה טעמים.
ראשית, מדובר באזרחי מדינת ישראל שרשאים בדין לחופש התנועה, לחופש העיסוק ולכל שאר החירויות להן זוכה כל אזרח במדינתנו הדמוקרטית. שנית, הדרישה להרחיק אדם ולמנוע ממנו לעבוד במקום כלשהו על רקע מוצאו זוהי גזענות לשמה. שלישית, אסור שהמאבק שלנו כנגד החמאס ייצר גישה של עויינות וחוסר אמון במגזר הערבי באופן גורף, בייחוד כאשר חלקם משרתים בצה”ל ומשתתפים באופן פעיל בלחימה כנגד חמאס. הטעם האחרון שהינו אמנם השולי ביותר אך יחד עם זאת המעשי ביותר, הוא שללא אזרחי המדינה הערביים והבדואים העובדים כאחים רפואיים, רוקחים, רופאים, נהגי משאיות, בנאים, סוללי כבישים ועוד, לא היינו מצליחים לקיים את המשק הישראלי.
מצפה רמון תמשיך להעסיק את עובדיה הנאמנים מהחברה הבדואית והערבית, כמו את קבלני הפיתוח והבנייה ברחבי היישוב, ותמשיך לתת את המענה המיטבי האפשרי לביטחון התושבים.
שנדע רק בשורות טובות 🙏🏼

בודק...