תושבים ותושבות
סיכום דו-שבועי 26.3-6.4 2017

1. ממשיכים במהפכת החינוך:
א. מסע לפולין – המשלחת יצאה ב-21.3 ושבה ב-27.3. זו המשלחת הראשונה שיצאה כמשלחת ישובית, והוכחה כמוצלחת ביותר. בני הנוער , 255 במספר, יצאו מתיכון “השלום” וחזרו מצוידים בחוויות מרגשות ותובנות חדשות על זהות יהודית.
ב. הצגות ילדים – כחלק מסל תרבות התקיימו 2 הצגות לגיל הרך: “מחסן השטוזים” של דתיה בן דור, “השופר בכותל המערבי” של תיאטרון גלית שמר.
ג. פריסקול 2017 – בין ה-28.3-30.33 התקיימו אירועי ה”פריסקול” – תוצר של ‘אסיף מצפאי’ – ברחבי הישוב, וכללו עשרות פעילויות, מעגלי למידה, מופעים, שיעורים בנושאי קיימות, צרכנות וחינוך, וסיורים. הוצאתו לפועל של רעיון הפריסקול – קהילה משתפת ידע – כוללת הפנינג קהילתי ענק המתרחש פעמיים בשנה. מטרת המיזם היא יצירת חיבור בין קהילות מצפה רמון, יצירת הכרויות ושיתופי פעולה חדשים. הפעם, “בית מדרש כרימון” ו”סירים פתוחים” היו חלק מהאירועים שמטרתם היתה שיתוף קהילתי – אם ברעיונות ואם בבישול.

2. סדרת “שיח מיניות” – התקיים מפגש ראשון בסדרה- הרצאה של תמר מור סלע על ספרה “ערות”. הגיעו למעלה מ-100 נשים וגברים בגילאים שונים.

3. מועדון הג’אז חוגג 10 שנות פעילות – במסגרת האירועים, שנמשכו לאורך כל השבוע של ה26.3 – 30.3 , התקיימו ערבים מיוחדים, ביניהם ערב שירה לזכרו של לאונרד כהן, בו עלו לבמה אנשים מהישוב ששרו, דקלמו, קראו וניגנו ממיטב יצירותיו של האמן. כל השבוע עמד בסימן נתינת במה לדרי הישוב וליוצרים בו.
4. סיירת יעל – פרוייקט נוסף של “אסיף מצפאי”, שמטרתו יצירת מיזמים ישוביים שיועילו לתושבים ולסביבה, כמו גם ישפרו את איכות החיים בישוב. הפרוייקט יצא לדרך ביום חמישי ה-30.33 בשעות אחה”צ. התקיים הפנינג ישובי רב-משתתפים שכלל דוכני הסברה ופעילויות לכל המשפחה. את האירוע ארגנה היחידה הסביבתית בשיתוף עם ילדי כיתות ה’ בכל בתי הספר בישוב: רמון, הראל, רותם והתורני.

5. פגש תיירנים – התקיים בהאנגר “מעבר” ביום א’ ה-26.3. חלק גדול מהתיירנים במצפה רמון הגיעו לשוחח עם ראש המועצה בנוגע לעניינים שוטפים הנוגעים לעסקי התיירות במצפה. התיירנים העלו נושאים “חמים” מהשטח ורוני מרום התייחס לכל הנושאים – חלקם בטיפול וחלקם יטופלו. נכח, הקשיב והגיב גם שחר שילה, רכז התיירות של הר הנגב.

6. פגישה עם השר איוב קרא – השר הגיע למשרדו של ראש המועצה לאחר שסייר במצפה רמון ובסביבה במהלך היום שלפני. בין השאר, נכח השר בפגש תיירנים. השר קרא, בן העדה הדרוזית, הוא ח”כ מטעם הליכוד, ומכהן כיום בשר בלי תיק בממשלת ישראל. השר, בעל חיבה יתרה למצפה רמון ולנגב כולו, שוחח עם מר רוני מרום, ראש המועצה, בנוגע להטבות, מיזמים ורעיונות פיתוח במצפה רמון. השר שפע רעיונות והבטיח לסייע בשיפור מצב התעסוקה והתיירות.

7. כנס “המדבר הידידותי” – ביום חמישי האחרון, ה-30.3.17, התקיימה במרכז “פיסגה”, בהזמנתו של ראש המועצה,רוני מרום, פגישת ראשי רשויות בשיתוף מנכ”ל משרד התיירות. המפגש החשוב נועד להתניע תהליך שיווקי תחת המיתוג החדש של תיירות מצפה רמון – המדבר הידידותי .Friendly Desert –
משרד התיירות רואה במצפה רמון מובילה טבעית של תיירות המדבר וימשיך לתמוך בפעילותנו התיירותית. בין הנוכחים בפגישה: מנכ”ל משרד התיירות, מר אמיר לוי, ראש מועצת חבל איילות מר חנן גינת, ראש מועצת ירוחם מר מיכאל ביטון, מר שחר שילה רכז תיירות הר הנגב, הגב’ אנה סנדלר, רכזת תיירות בעירית ערד, שימי דניאל מהחברה לפיתוח ים המלח ונציגים נוספים מהאיזור
8. ביקור חבר הכנסת איתן ברושי – חה”כ, שביקר את מצפה רמון ב-4.33, סייר במספר בתי עסק ומוקדי תיירות. לאחר מכן, קיים סיעור מוחות עם רוני מרום, בנוגע לנושאים בוערים במצפה רמון כגון מדרגת המס, שיעור אבטלה, הבאת עסקים חדשים ועידוד קיימים. מר איתן ברושי שמח לגלות את מצפה רמון בתנופת עשייה ובנייה חדשה. כמו כן עדכן השר לגבי החלטת ממשלה בנוגע לנגב.

בתמונה: חברי משלחת הנוער ממצפה רמון ל”מצעד החיים”.

בודק...