תושבים ותושבות
סיכום שבועי 27 – 23 באפריל 2017

1. ממשיכים במהפכת החינוך:
א. ההצגה “שרשרת של מעשים טובים” – כחלק ממגוון הפעילויות שנועדו לחשוף את ילדי הגנים לתרבות איכותית, הועלתה ההצגה “שרשרת של מעשים טובים” של תאטרון גלית שמר, בגני מיל”ת ביישוב.
ב. תכנית “מעברים” – התקיים מפגש נוסף של תכנית “מעברים” במסגרתו נפגשו תלמידי כיתה ו’ מבית הספר רמון עם תלמידי כיתה י”ב מתיכון השלום לארוחת בוקר משותפת בחורשה.
ג. ביקור בתערוכת “הר החלומות” – כל שכבת גיל במוסדות החינוך ביישוב צפויה להגיע לביקור בתערוכה הנ”ל ובתערוכה נוספת לבחירת הצוות המקצועי. התערוכה עודנה מציגה במוזיאון ארץ ישראל, עד ליום ה- 30.6.17.
ד. פעילות של המכון למורשת בן גוריון בתיכון השלום – כחלק מההכנה לאירועי יום השואה, הוביל המכון למורשת בן גוריון פעילות שנועדה להעשיר את הידע על מאורעות שהתרחשו במהלך השואה ובהיכרות עם שמותם של היהודים שחיו במדינות אירופה וצפון אפריקה באותה תקופה. בסיום התלמידים דנו בתפקידם כממשיכי הזיכרון.
ה. ערב הוקרה לסייעות מערכת החינוך – זו השנה השלישית ברציפות לקיום ערב ההוקרה לסייעות מתוך הערכה גדולה על עבודתן עם הילדים. האירוע התקיים בפונדק רמון וכלל ברכות מפי ראש המועצה, מנכ”ל המועצה ומנהל אגף שח”ק, ארוחת ערב חגיגית, שי לכל סייעת ולסיום: הרצאה של ד”ר התלהבות.

2. ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה התשע”ז – טקסי יום הזיכרון לשואה התנהלו כמיטב המסורת היישובית בהובלת יחידת הנוער ותלמידי תיכון השלום וכללו קטעי קריאה, שירה וניגון. במהלך השבוע תקיימו מספר מפגשים בנושא זיכרון השואה ביניהם: שיעור בבית מדרש כרימון בנושא סבל וייסורים במקורות.
3. ביקור משלחת אדריכלים מנורבגיה – המשלחת הגיעה למצפה רמון מטעם קרן היסוד על מנת לבחון אפשרויות לבניית מצפה- כוכבים ומוזיאון אור בסמוך ליישוב.
4. שידורי ערוץ 10 במצפה רמון – במסגרת התכנית “קרוב לבית” של ערוץ 10 מוקדש יום שידורים מיוחד ליישובים פריפריאליים כגון: טבריה, עכו וכעת: מצפה רמון. התחקירים החלו כשבוע לפני השידור במהלכם רואיינו וצולמו תושבים ובעלי תפקידים שונים ביישוב. יום השידורים צולם כאמור בשידור חי ממרכז המבקרים במצפה רמון. הצגת הישוב אומנם הייתה שנויה במחלוקת אך על דבר אחד אי אפשר להתווכח, מצפה על המפה! ניתן לצפות בתגובת ראש המועצה לשידורים בנושא מצפה רמון באתר המועצה ובדף הפייסבוק- “מועצה מקומית מצפה רמון”.
5. הכנה לקראת אירוע רכיבת אופניים בינלאומי “למען השלום” – מדובר על מיזם פרטי אשר נועד לקרב בין מדינות ועמים באמצעות רכיבה משותפת של כ-600 רוכבי אופניים ממדינות שונות בעולם, במסלול רכיבה שיכלול גם את מצפה רמון, במהלך חודש מרץ 2018. קבוצת הרכיבה המצומצמת, הכוללת 35 רוכבים ביניהם עיתונאים ורוכבי אופניים מקצועיים, הגיעה השבוע למצפה רמון לבחון אפשרויות של אירוח, לינה ורכיבת שטח באזור המכתש. במהלך ביקורם זכו לסקירה קצרה על האזור וכמובן לאירוח מצפאי חם.

בתמונה: מתוך טקס יום העצמאות בגנים שהתקיים השבוע.

בודק...