תושבים ותושבות
סיכום שבועי 22-28 באוקטובר 2017
  1. ממשיכים במהפכת החינוך:
    • א. טקס חנוכת תערוכת הר החלומות ופתיחת החממה הלימודית– תערוכת הר החלומות בשעה טובה מוקמה במבואת תיכון השלום ובאותו מעמד נחנכה גם החממה הלימודית הסמוכה לביה”ס. בחממה יוכלו תלמידים מכלל בתי הספר ביישוב ללמוד מקרוב על צמחיית הר הנגב, בשיתוף חוקרי מדע רמון.
    • ב. תנועת הנוער “לב רמון”- תנועת הנוער “לב רמון” פתחה את שנת תשע”ח בהפנינג צבעוני במרכז הנוער שהחל בדוכני פופקורן, שערות סבתא, הכנת פיתות ועוד הפתעות לילדי כיתות א’-ו’. בהמשך התקיים ערב “מאסטר שף” טעים במיוחד לילדי כיתות ז’- ט’. שעות הפעילות של תנועת לב רמון, מידי יום שלישי, בין השעות 16:30-20:00 על פי גילאים. לפרטים נוספים ניתן לפנות לשרון: 0525-407138
    • ג. פרויקט תיעוד קשישים ונוער- נפתח מחזור שלישי של הפרויקט המדהים בשיתוף תלמידות ביה”ס התורני סביבתי ושישה קשישים מקסימים. הפרויקט נפתח בפעילות דרמה קצרה עם אביבית שקד.
    • ד. מועדון נערות– אושרה הרחבת הפעילות לתלמידות כיתות ז’-ט’ במסגרת המועדון ובנוסף בחודש הקרוב יחלו פעילויות העשרה מחוץ למועדון כדוגמת חוג אפיה וסדנה של עמותת מסל”ן.
  2. הקרנת דוקוטיים-סינמכתש- להקרנת הסרט “סאלח פה זה ארץ ישראל” שהתקיימה במתנ”ס במסגרת דוקוטיים-סינמכתש הגיעו מעל ל-130 צופים! הסרט בבימויו של דוד דרעי, עסק בסיפור הקמתן של עיירות הפיתוח בישראל, כפי שלא סופר עד היום: עדויות ופרוטוקולים חסויים חושפים לראשונה את האמת המטלטלת מאחורי חזון ”פיזור האוכלוסייה’, שהוכתב על ידי הנהגת המדינה בשני העשורים הראשונים לקיומה ויצק את היסודות לפער העדתי והמעמדי בישראל.
  3. מבצע עיקור וסירוס חתולי הרחוב– החל השבוע וכלל לכידתם של יותר מ- 160 חתולי רחוב שעוקרו/ סורסו והוחזרו למושבם ע”י עובדי אגף שפ”ע בשיתוף עם ירדנה אלמקייס. המבצע אפשר גם לבעלי הכלבים והחתולים בישוב לבצע את הניתוח בעלויות מוזלות ובתיאום מראש.
  4. ביקור משלחות לוניוויל ושווצינגן במצפה רמון– משלחות מהערים לוניוויל- צרפת ושווצינגן –גרמניה המלוות בראשי העיריות, הגיעו לביקור ביישוב שכלל סיור ברובע דרכי הבשמים ואירוח ב”מעבר”. תודה לכל העוסקים במלאכה.

בתמונה: מתוך אירוח משלחות הערים לוניויל ושווצינגן בהאנגר “מעבר”.

בודק...